úterý 30. srpna 2011

Nečekaná noční návštěva

V úvodu bych měla zmínit, že máme doma "postaršího" zlatého retrívra (je mu už 12 let), který i přes svůj relativně vysoký věk je stále docela akční, ale jako každý potřebuje svůj odpočinek.
V noci ze včerejška na dnešek (z 29. na 30.8.2011) jsem špatně spala a okolo půl čtvrté ráno jsem sešla dolů do přízemí, abych se napila. Pes, který tu jako každou noc spal, se na mě podíval skrz polozavřená, poloslepená oční víčka a jeho výraz přesně vyjadřoval, co si o mé návštěvě myslí.
Bylo to něco ve smyslu: "Co tady sakra chceš?"
Tak jsem ho polácala, abych si ho trochu udobřila, napila jsem se a šla jsem zpátky do prvního patra do svého pokoje. Začínala jsem pomalu usínat, když jsem najednou zaslechla lehké tlapkání drápků na podlahových dlaždicích, pak se ozval zvuk otevíraných dvěří vedoucích ze schodů na chodbu v prvním patře a nakonec..... zvuk otevíraných dveří vedoucích z chodby do mého pokoje. Koukla jsem směrem ke dveřím a tam stála silueta psa s lehce nahnutou hlavou a tázavým výrazem, který jakoby říkal: "Můžu?"
"Pojď dál, to víš, že jo." říkám s úsměvem. Odpovědí mi je lehké zavrtění ocasu a "blonďák" se s těžkým povzdechem složil na koberec u mé postele.
Podrbu ho, aby věděl, že se na něj fakt nezlobím a společně usínáme.
Nechala jsem mu otevřené dvěře, kdyby náhodou chtěl vyrazit na nějakou další noční procházku. Za chvíli jsem na chodbě zaslechla kroky, tentokrát to byl taťka mířící na záchod. Viděla jsem, jak se na chvíli zarazil a něvěřícně chvíli zíral směrem do mého pokoje.
"Teď ke mně přišel Dandy," říkám mu. Následuje jeho zachechtání a dotaz: "Co s tím budeš dělat?"
"Nic." říkám a usínám:-)
Lidi, to byla zas jednou rušná noc....

Žádné komentáře:

Okomentovat